FLEXIBILIZACIÓN DE CONTRATOS DE ELECTRICIDADE E GAS PARA AUTÓNOMOS E EMPRESAS
Permìtese a autónomos e empresas, sen excepción, flexibilizar as condicións de contratación de electricidade e gas natural, para adaptalas as súas necesidades e reducir os costes que soportan mentres dure o estado de alarma.
Fonte: Secretaria de Estado de Enerxía.
¿Qué cambios podense realizar nos contratos?
Electricidade
No caso dos suministros de electricidade, e en calquer momento
mentres se prolongue o estado de alarma, poderase suspender temporalmente ou
modificar os seus contratos de suministro, ou as prórrogas de ditos
contratos.
Tamén poderán contratar outra oferta alternativa có comercializador
co que teñen contrato vixente, ao obxecto de adaptar os seus contratos as suas
novas pautas de consumo, sen que proceda cargo algún en concepto de
penalización.
Ademáis, as empresas distribuidoras deberán atender as solicitudes de
cambio de potencia ou de peaxe de acceso, con independencia de que o consumidor a modificara xa nos últimos doce meses, e ainda que non se producira ningún cambio na estructura de peaxes de acceso ou cargos que lle afecte.
Todos estos cambios realizaranse no prazo máximo de cinco días
naturais desde que sexan solicitados e non terán coste para o usuario a
excepción de:
a) os pagos por dereitos de extensión por incrementos de potencia
contratada por encima do umbral contratado antes do inicio do estado de
alarma,
b) os pagos por supervisión de instalacións cedidas, no seu caso.
c) no caso de que resultase necesario o cambio dos equipos de
medida, o pago de actuacións sobre os equipos de control e medida previstos no capítulo VII do Real Decreto 1048/2013, do 27 de decembro, polo que establecese a metodoloxía de retribución da actividade de distribución de
enerxía eléctrica.
Non se pode aplicar ningunha penalización que houbera (por exemplo,
penalizacións de “permanencia”), incluso ainda que o consumidor xa fixera un cambio do contrato nos 12 meses anteriores.
Gas natural
Os autónomos e PEMES titulares de puntos de suministro de gas natural
poderán solicitar ao seu comercializador a modificación do caudal diario
contratado, a inclusión nun escalón de peaxe correspondente a un consumo
anual inferior ou a suspensión temporal do contrato de suministro sen coste
algún. Non se pode aplicar ningunha penalización que houbera (por exemplo,
penalizacións de “permanencia”), incluso ainda que o consumidor xa fixera un cambio do contrato nos 12 meses anteriores.
¿Qué facer cando conclua o estado de alarma?
Tanto no caso da electricidade como do gas e no prazo de tres
meses desde fin do estado de alarma, os usuarios poderán solicitar unha nova
modificación do contrato sen coste algún, salvo que a nova potencia
eléctrica que se contrate sexa superior á que o usuario tiña previamente ou
que, no caso do gas, sexa necesario realizar unha posta en servizo,
consecuencia dun peche previo ao estado de alarma, e unha posta en seguridade
da instalación.
¿Ten que vir alguén a miña instalación/ao meu contador?
Grazas ao despliegue de contadores intelixentes no noso país, na
maioría de casos estos cambios podense realizar de forma telemática.
Con todo, é posible que en algúns
casos sexa necesaria unha visita presencial ao contador para poder axustarse ás novas condicións. Netes casos, as actuacións de campo que foran
necesarias, estarían suxeitas a os plaes de continxencia adoptados e
comunicados polas empresas distribuidoras, de manera que se garantice a
seguridade e saúde das persoas.
Se teño unha instalación antiga (máis de
20 anos), ¿a distribuidora ten que verificar a miña instalación ou pódeme
obrigar a adaptala?
Para acollerse ás condicións de flexibilización, as instalacións de
baixa tensión de máis de 20 anos quedan eximidas do control previsto na
normativa.
Estas medidas foron establecidas no Real Decreto-lei 11/2020, do 31 de marzo, polo que adoptanse medidas urxentes complementarias no ámbito social e económico
para hacer frente ao COVID-19.